Санітарний контроль у магазині, як пройти перевірку?

Теми блогу
Контруктор документації HACCP

Санітарний контроль у магазині. Як проходить контроль ДПСС у магазині?

У цій статті ми розповімо про те, як проходить санітарний контроль у магазині, на що звертають увагу інспектори та що контролює ДПСС у продуктових, м’ясних  магазинах чи закладах зі спиртними напоями. Часто, коли Ви приходите до нас, одне з головних питань стосується контролю та перевірок. Ми це розуміємо, тому маємо для Вас підготовлений  чек-лист санітарного контролю на нашому сайті, доступний online. Ми розповімо, на що потрібно звернути особливу увагу під час перевірок.

Чи оголушується візит самінатрої служби до магазину? Як проводиться санітарний контроль в магазині?

Ви, безумовно, хочете дізнатися на що звертатиме увагу ДПСС(держпродспоживслужба) у першу чергу. І чи є золота середина у підготовці до перевірки, особливо коли вона призначена. Пам’ятайте, що все, що ви робите, повинно бути природним і йдеться зовстім не про те, щоб усе прибрати та приховати незручні факти безпосередньо перед перевіркою. Ключовим поняття є регулярність. Інспектори, настправді, можуть перевірити все. В останній момент вам буде важко доглянути за усім. Дуже важливо регулярно навчати та контролювати роботу працівників. На жаль, часто порушення виникають через недостатню підготовку працівників та відсутність контролю виконаної працівниками роботи. Ви не можете подбати про все, і, звичайно, не в останній момент. Крім того, дуже просто схопити вас «за слова», коли щось не відповідає дійсності.

Санітарний контроль у магазині – на що звернути увагу?

Ви не можете все зробити самостійно і не можете самостійно подбати про все одразу!

Навчайте працівників, регулярно, не в останню хвилину. Контроль працівників – це нормальний процес, робіть це регулярно. Кожен працівник впливає на імідж компанії. Якщо він не зробить щось як слід, бо не знає цього чи не хоче – це не закінчиться добре.

Чистота це основа

Це перше, що кидається в очі. Не тільки очі Інспектора, але й клієнта. Інспектор не буде ходити з білою рукавичкою, але бруд та пил завжди помітить. Так само і клієнти, вони також це бачать. Тож варто мити підлогу щодня, протирати пил, не залишайте брудних ножів після нарізки ковбас.

Пам’ятайте про усі приміщення які вам підпорядковуються. Зберігайте чистоту на складах та туалетах.

Холодильники та морозильні камери

Окрім чистоти в холодильниках та морозильних камерах, під час санітарного контролю магазину можуть перевірити, чи контролюється температура та чи записуєте ви її. Зазвичай це потрібно робити два рази на день. Однак часто це робиться лише раз на день або взагалі не записується (але ви це контролюєте). Потрібно це робити чи ні, ґрунтується на документації «HACCP у магазині».

Крім того, комахи можуть літати в холодильнику. Так, таке трапляється! І це є неприпустими.

Також перевіряйте терміни придатності. Протерміновані продукти не можуть знаходитись у холодильнику. Щодня працівники повинні переглядати вміст холодильників і перевіряти їх терміни придатності та терміни споживання.

Поширеною практикою, яку ми виявили під час аудитів, було те, що зіпсовані продукти, наприклад, запліснявілий сир, йогурт (термін дії закінчився), зберігалися в холодильнику разом з іншими продуктами. Виробники цих зіпсованих продуктів дали можливість обмінювати товари, якщо вони не продалися, тому власники магазинів наказали залишати їх у холодильниках із іншими продуктами. Як ви вважаєте, чи це рішення було вдалим? Санітарний контроль магазину не залишить вам цого. Ви хотіли б придбати товар, який лежав поруч із чимось запліснявілим? Не робіть таких помилок! Ніколи не тримайте зіпсовану продукцію з придатною до споживання.

Увага плісняве яблуко!

Працівники повинні перевіряти, щоб овочі та фрукти не були зіпсовані, а будь-які плісняві яблука, мандарини, помідор слід негайно викидати, місце, де вони лежали – промити. Найкраще, якщо працівники перевіряють фрукти та овочі щодня.

Чому ковбаса поруч із касою?

Ковбаса є на знижці, продається і лежить біля каси. Температура навколишнього середовища +20 ° C. На етикетці написано зберігати при температурі від +2 до + 6 ° C. Але ви щойно її туди помістили, не прйшло й пари годин. На вашу думку, нічого не повинно статися. Це велика помилка! Продукти повинні зберігатися в умовах, які зазначені на упаковці. Є шанс, що продукт не зіпсується, але у іншому випадку на вас може чекати щонайменьше скарга. Такий ризик є невиправданим та становить серйозну небезпеку для ваших клієнтів.

Протерміновані продукти

Слідкуйте за термінами придатності. Створіть звичку серед працівників розкладати продукти опираючись на терміни придатності, і не розкладати нові продукти на полиці перед старшими. При такому методі продукти з більш старими датами будуть на початку полиці а страти мінімізуються.

Етикетки важлива річ!

Санітарний контроль магазину також бере до уваги чи зберігаєте ви етикетки. Найчастіше це стосується ковбас, ковбасок або сирів на вагу. Ви відкриваєте упаковку з ковбасою і ставите її в розфасовану холодильну вітрину, у вас повинні бути термін придатності та склад продукту. Цю інформацію можуть попросити клієнти, але також і інспекція. Звичайно, виймання з гуртової упаковки є правильним. Пам’ятайте лише про етикетки.

Кому потрібен фартух?

Працівники та їх вигляд також враховуються під час контролю санітарної інспекції в магазині. На роботі працівники повинні носити робочий одяг. Це не обов’язково має бути фартух. Це можуть бути футболка та штани в обраний вами колір. Важливо, щоб робочий одяг працівника був чистий. Крім того, робочий одяг не може зберігатися разом з повсякденним\приватним одягом. Якщо є така можливість, працівник повинен тримати одяг у шафці з двома розділеними секціями. Робоча частина повинна знаходитися в одній секції, а повсякденна у іншій.

Крім робочого одягу, слід звертати увагу на особисту гігієну працівників. Неважко помітити, коли працівник не має звички мити руки. Інспектор може вказати, наприклад, на ситуацію, коли працівник отримує від замовника плату після чого ріже ковбасу (він не миє руки і не надягає рукавички). Звертайте увагу, чи ваші працівники мають хороші звички, ча миють руки, чи мають чисті нігті, чи надягають рукавички для нарізки ковбас.

Упс! Води немає

“Вона була лише хвилину тому. І ось така невдача, зараз її вже немає. Вони, напевно, вимкнули воду тільки що”.

Це ваші найпоширеніші виправдання. Правда зазвичай інша. Перевіряйте, повідомлюйте про несправність та виправляйте їх негайно. Інспектор перевірить, чи є у вас доступ до води, чи є гаряча та холодна вода. Перевірка може початись неочікувано,  повідомляйте про все негайно.

Що з цим туалетом?

Переконайтесь, що унітаз змивається і не є забитим. Перевіряйте чистоту, наявність мильних дозаторів, дезінфікуючих засобів для рук, а також паперових рушникі. Здійснюйте замовлення цих засобів по мірі необхідності. Також перевірте, чи над мийками нависають інструкції з миття та дезінфекції рук.

Подбайте про стан приміщень

  • Полиці, стільниці, шафи. А що з цією пошкодженою полицею? Місця, де ви зберігаєте їжу, не повинні бути забруднені. Полиці, на яких лежать харчові продукти, не повинні бути подряпані, зірвані або зламані.
  • Стелі. Варто тримати голову високо і час від часу споглядати на стелю. Перевірте, чи є павутиння, чи не випадає штукатурка, чи нічого вас не затопило, чи не утворився грибок. УВАГА! Якщо є грибок, не зафарбовуйте його!
  • Підлога. Дивіться теж під ноги, чи немає дірок на підлозі, чи щось не обвалилося, чи немає слідів від гризунів.
  • Світло. Чи працює освітлення чи встановлене пластикове покриття?

Чому б не навчити своїх працівників так?

Вважаю, що варто час від часу проводити навчання для своїх працівників і звертати їм увагу, якщо вони роблять щось не так. Напевно, якщо ви звернете їм увагу занадто прямо та різко, ви не станете їх улюбленцем. Варто подумати над тим, як це зробити розумно аби не втратити пошану в їх очах. Ви керівник, тому вони повинні вас слухати. Пам’ятайте, що їх помилки, а точніше відсутність  підготовки, можуть коштувати вам дорого.

Найчастіші запитання:

  1. Як підготуватися до перевірки?
    Слідкуйте за своїм магазином. Перевірте чистоту, як працюють працівники, чи роблять вони все відповідно до правил гігієни. Крім того, прочитайте всю статтю з початку.
  2. Який штраф я можу отримати від ДПСС? За що я можу отримати штраф?
    Ви не обов’язково отримаєте штраф. Величина кари залежить від ваших помилок.

Санітарний контроль в магазині не повинен бути напруженим, все що вам потрібно зробити – це дбати про чистоту магазину, якість продукції та відповідне навчання працівників. Вам немає чого боятися і стресувати.
Більше цікавої інформації на нашій сторінці www.facebook.com/haccpapp/

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.